12 May 2011

Khalish Sudah Dua Tahun

Hari ini genap Khalish dua tahun.

Aduhai...bagai diflash back kenangan sewaktu Khalish sembilan bulan dalam perut Ibu, masih terdengar-dengar suara rengekan pertamamu, sesi golek-golek, meniarap, merangkak hinggalah saat dirimu memulakan langkah pertama.

Memori itu seakan berlaku dalam sekelip mata. Macam semalam jer rasa berada di hospital dan melahirkannya. Alih-alih hari ni dah dua tahun. Malah, operate kat perut pun masih terasa sengalnya.

Ada kala, Khalish meragam tak tentu pasal, naik angin walaupun tiada taufan dan manja tak kena masa buat Ibu kurang sabar, namun anak tetap anak. Kasih Ibu tidak akan putus disebabkan itu. Khalish tetap anak yang Ibu sayang, anak yang Ibu hargai.

Ibu sedar setiap anak itu adalah anugerah dan amanah Allah. Ibu tahu anak soleh adalah harta paling berharga buat setiap mereka yang bergelar ibu dan ayah. Itu impian Ibu agar Khalish mendapat title anak soleh yang akan mendoakan kesejahteraan Ibu dan Ayah di alam kubur kelak.

Khalish, sepanjang hayat ini Ibu akan sentiasa mengenangkan senyuman manismu, kerlipan mata sepetmu yang 'gatal', ciuman memujuk di pipi Ibu bila Khalish nampak Ibu hilang sabar dan keletah lucumu yang membuatkan semua perasaan amarah bak disimbah dengan air sejuk.

Sesungguhnya anak Ibu, Muhammad Adib Khalish, Ibu titipkan doa semoga kamu bergelar anak yang soleh, berjiwa besar, bijak menentu masa depan yang cerah serta sentiasa berada dalam lindungan Allah.

Ketahuilah Ibu dan Ayah amat menyayangi Khalish dan Ilhan dan kami berusaha memberikan yang terbaik untuk kalian. Semoga sentiasa ceria, sihat dan cerdas sayang.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment