18 April 2013

Berkunjung ke Spa D Nur Beauty House @ Meru Raya, Ipoh


Assalamualaikum,

Baru bulan April, tapi badan dah sengal sana sini. Maklumlah pengurus rumah tangga cum chef, cleaner, bibik, isteri, ibu, pendidik, tukang bebel dan jawatan seangkatan dengannya membuatkan minda, tenaga dan fizikal keletihan.

Tu baru jaga dua hero opps tiga termasuk bapak hero sekali. Tak terbayangkan kalau beranak 3, 4. Pheww...Aduhai, bahu ibarat ada empat biji batu bata di atasnya. Kaki pun rasa berat semacam. Nak tunggu hujung bulan balik kampung amatlah terasa lamanya.

Spa milik Kak Ully di Banda Hilir seakan melambai-lambai kedatangan saya. Namun, haruslah badan yang keletihan ini perlu direcaj semula dengan urutan yang menenangkan membetulkan segala urat simpang siur dan membuang segala angin taufan di dalamnya. Maka marilah kita cari spa berhampiran untuk dikunjungi.

Selepas membuat beberapa pertimbangan dengan masa dan jarak yang dekat berhampiran rumah, maka saya memilih untuk ke D'Nur Beauty House. Sehari sebelum kunjungan haruslah buat temujanji dulu dengan pemiliknya Kak Nur.

Saya tiba 10 minit sebelum jam 11 pagi. Sementara Khalish masih di tadika, haruslah Ilhan pergi bershopping dulu ke Mydin dengan En Bapak. Alah, tak jauh mana pun depan spa tu je. Kedatangan saya disambut dengan seorang gadis manis bernama Shira. She's my masseuse. Sayangnya malu pulak bila diminta berposing. Ha, kan rugi tak dapat masuk blog ahkak ni. hihihi.

Lepas tu, kita boleh memilih samada untuk diurut di bilik mana. Spa ni ada single dan double room. Memandangkan single room nampak menarik, kita pilih saja di situ. Macam kebanyakan spa yang dikunjungi, haruslah kena buka apa yang patut dan berkemban sebelum diurut. Jadi, kalau kita memilih ke spa, haruslah juga mencari spa muslimah untuk menjaga aurat kita.

Maka, sesi urutan aromaterapi selama sejam pun bermula. Dengan lampu tidur, bau minyak yang menenangkan, suasana nyaman ditambah pula dengan urutan yang sedap memang rasa macam nak tidur.

Tapi macam tak boleh sebab si gadis manis berkenaan sangatlah peramah mengajak berbual. hihihi. Walaupun kadangkala tak tahan bila diurut tang angin yang berkumpul, namun selepas suatu ketika, rasa sedap dan ringan je rasa. 

Lepas berurut, saya diberi minum secawan air halia yang membuatkan angin berlumba-lumba keluar dari badan. Sangat syok ok. Bila tengok katalog rasa macam nak buat facial lak, eh pakej yang disediakan juga amatlah berbaloi-baloi. 
Selain urutan badan, spa ini juga menawarkan perkhidmatan resdung, sauna, lulur, refleksologi, mandi aura & bunga, rawatan rambut, make up pengantin-dinner-daily, manicure pedicure dan sebagainya. Pendek kata, dua dalam satu - spa dan salon. Tak perlu ke tempat lain untuk buat rawatan berlainan. 

Yang bestnya sepanjang April ni, D Nur Beauty House ni ada mempromosi pelbagai pakej rawatan kecantikan muka dan badan pada harga yang berpatutan. Haruslah beramai-ramai like fanpage D Nur Beauty House Ipoh ye. 

Ingat lain kali nak buat facial dan pakej rawatan badan lagi. *kenyit-kenyit mata pada pembiaya dana urutan iaitu YAB En Bapak. kekeke...Ibarat kata angin takde, badan pun gembira. *apa punya tagline da.

Untuk yang masih tercari-cari spa di Meru Raya Ipoh, anda bolehlah berkunjung ke:

D Nur Beauty House di alamat No 37A, Jalan Meru Bistari A2, Medan Meru Raya, 30020 Ipoh, Perak. Atau menghubungi Kak Nur di talian 012-5564200 untuk temujanji dan pertanyaan lanjut. 



5 comments:

  1. Jam berapa ya waktu operasi nya ?? Sabtu bukak x ? Dari jam brapa ke jam brapa ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amira Nuraina : boleh berhubung dgn no di atas utk temujanji ya...

      Delete
  2. Baru nk pergi esok.wish me luck!!

    ReplyDelete
  3. Laki bleh x utk spa atau salon?

    ReplyDelete