08 May 2011

Selamat Hari Ibu to Mak & Mama

Pertama sekali, saya dah ucapkan Selamat Hari Ibu kepada Bonda tersayang, Rohana yang berada di Melaka atas segala kasih sayang dan pengorbanan selama ini menjaga saya dan adik beradik.

Buat Mama, Robiah my MIL, terima kasih kerana menyayangi diri ini seperti anak sendiri dan segala tunjuk ajar yang diberikan amat dihargai.

Moga kalian sentiasa dirahmati Allah, diberikan sebaik-baik kesihatan dan dimurahkan rezeki. Rindu pada Mak & Mama kerana terasa lama tak balik kampung.

Kepada mereka yang bergelar Ibu, moga kita sama-sama menjadi Ibu yang baik untuk anak-anak dan anak yang baik untuk ibu sendiri. Sesungguhnya, hargailah mereka sementara mereka masih ada. Insyaallah.

Tahun ini adalah tahun kedua saya bergelar Ibu. Perasaan sukar digambarkan kerana dengan kehadiran dua hero yang semakin membesar membuatkan hidup saya lebih beerti dan huru-hara.

Baru tahu bagaimana perasaan Mak pada saya dan adik beradik, baru tahu penat jerih melayani kerenah anak-anak. Tangan dua + kaki dua pun belum cukup melayani ragam si kecil yang tidak diduga walaupun dah beranak dua. Eceh...tiba-tiba emo di sini ye.

Ada cerita untuk dikongsi lagi. Pix tak leh upload pula. Nanti kita ceciter lagi eh.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment