31 October 2011

Ilhan Amsyar Setahun (part 2)

Plan asal adalah untuk menyambut hari lahir Ilhan yang jatuh sehari awal bersama Mak Su nya (SIL) di rumah MIL di PJ.

Namun, atas sebab yang sayang untuk dielakkan, maka hasrat itu terbatal dengan sendiri. Makanya, tema sambutan kecil-kecilan sangat sesuai dengan keluarga kecil kami. 


Hari setahun Ilhan bermula awal pagi di klinik desa berhampiran. Kebetulan temujanji untuk suntikan pertamanya jatuh pada hari yang sama. Sebab dah tunggu hampir sejam lebih, Ilhan naik bosan dan penat lalu terus rasa gundah gulana bila bertemu nurse.

Yang kelakarnya, Khalish langsung tak mahu masuk bilik nurse sebab trauma. Kelakarla Khalish ni, time orang pandai dia menyibuk, time diri sendiri cabut lari. hihihi

 Sebagai ingatan, Ilhan sekarang dah 9,7 kg (hampir seberat sekampit beras 10kg) dan tinggi 75cm. Patutlah sejak kebelakangan lengan saya cepat lenguh bila mendukungnya. Masa dibilik suntikan terus gelabah lalu menangis.



Sebelah petang, acara wajib yang sedap adalah memotong kek. Jangan tak percaya sayalah tukang buatnya tau. Mendapat inspirasi membuat kek tanpa telur ini ketika menjengah ke dapur Ummi, Kuantan.

Sangat senang, jimat dan sedap. Seronok bila melihat dua beradik comot sana sini bila makan ganache coklat. Tapi, hampir fengsan bila mereka menyapu kesan coklat di sofa kesayangan. iskh...



Selepas itu, masing-masing menggambil tempat menonton Appalam (cerita Papadom versi tamil) di TV2. En Bapak layan sampai habis tu.

Gusar sambutan setahun Ilhan yang simple, En Bapak membawa kami ke KRR untuk makan malam. Ada menu promosi berbaloi-baloi untuk ayam dan ikan bakar hingga hujung bulan ini.
Sedap sosnya. Ilhan makan dengan berselera sekali. Ayam, ikan, muffin, coeslow, makaroni, mashed potato, pendek kata semua mahu dimakannya.


Biar pun sambutan yang simple, kami hanya mahu menggembirakan anak-anak dan mahu mereka tahu kami sentiasa menghargai kehadiran mereka dalam hidup kami suami isteri.

Abang dan adik adalah harta Ibu dan Ayah paling bernilai.

Sayang selalu.

Notajari:
En Bapak kini jauh di mata. Saya dan anak-anak sabar menanti kepulangannya hari Ahad ini. Beliau ke lawatan kerja ke negara jiran. 

1 comment: