09 July 2011

Waktu Berhibernasi Tamat

Salam kepada anda yang masih sudi jengah blog ini.

Selepas balik dari kampung hampir sebulan lepas, barulah malam ni saya tergerak hati nak mengupdate blog sepi ni. hehe...Minggu pertama sampai Ipoh, sibuk mengemas apa yang patut almaklumlah dekat 3 minggu tinggalkan rumah dan suami.

Minggu kedua, sibuk lagi dengan sesi berguling-guling dan babacak dengan anak-anak dan ntah apa-apa sampai nak layan internet pun tak berselera. haih...

Minggu ketiga, barulah rajin nak tengok blog dan jengah blog dari sini, ke sana, ke sinun. Tu pun tak lama, sebab itu dua hero nak je saya depan mata. Saya selalu lepak bilik atas buka laptop sementara mereka tidur kat tingkat bawah.

Banyak benda yang diplan nak buat di Melaka tak menjadi. Macam-macam hal termasuk anak-anak demam, tolong mak jaga adik berpantang, selain bantu jaga nenek dan atuk yang uzur (mereka tinggal rumah mak),tu belum melayan kerenah budak berdua yang makin membesar tu.

So, plan nak beround mengenang zaman bujang di Banda Hilir, nak jumpa bekas rakan sekerja, nak facial, malahan nak piknik kat pantai depan rumah sendiri pun tak kesampaian. Maklumlah, takkan nak tinggalkan beg tangan kecik tu kat Mak. Paling jauh pun saya tinggalkan diorang sebab nak beli barang kat family store Masjid Tanah, jauh takat 10km je.

Walaupun begitu, jadilah kan. Asalkan dapat balik rumah Mak Ayah, jumpa mereka dan adik beradik, sesedara lepaskan rindu dah lebih cukup. Dapat lak tidur kat bilik sendiri. Wallah...Terapi jiwa yang sangat bagus.

Cukuplah untuk kali ini. Sok-sok rajin acik update lagi. hehe...
Terima kasih baca entry ni.

Wasssalam.

No comments:

Post a Comment