12 June 2013

Keputusan Pac Sesi Pertama PPPM S27 Dah Keluar

Jam 12 tengah malam baru check e-mail untuk hari Selasa.

Alhamdulillah, terus sujud syukur bila terima email dari SPA memberitahu saya LULUS pada keputusan Pac sesi pertama pada Mac lalu. Lega sangat-sangat berjaya ke peringkat seterusnya iaitu temuduga. 

Mana tak lega, terbayang-bayang masa nak duduki exam untuk Penolong Pegawai Pembangunan Masyarakat (PPPM) tahun lepas, memang tak senang duduk selagi tak sampai hari peperiksaan. Lepas tu, risau lagi kena tunggu sebulan lebih keputusannya. Dah lulus, risau lagi nak ke Pac sesi pertama. Lepas tu risau lagi kena ngadap Pac sesi kedua. Risau lagi dan lagi jenuh tunggu result - ibarat kata, katakanlah..katakanlah lulus ke tidak ni. Dah lulus, syukur sangat-sangat. 

Teringat pula setiap kali nak exam, nak ke pac En Bapak diberi tugas penuh menjaga Khalish dan Ilhan seharian. Ke Alor Setar, ke Taiping, ke Kepala Batas kena berangkut. Mujur En Bapak sanggup berkorban masa, tenaga dan RM untuk memenuhi cita-cita isteri dia ni nak bekerja balik. Anak-anak juga tak banyak ragam. :)

Tapi...lepas ni risau datang balik sebab perlu bersedia dipanggil temuduga pulak. Mau ketaq lutut dan mulut sebab dah banyak tahun tak pergi temuduga. Rileks...tarik nafas panjang-panjang...lepas....

Saya sedar ramai persaingan yang hebat-hebat bakal dihadapi, saya perlu berusaha untuk membuktikan bahawa saya juga layak diberi peluang untuk turut serta berbakti kepada masyarakat, bangsa dan negara kelak. In sha Allah, doakan saya ye. 

notajari: sapa belum check silalah check kat website SPA ye.

xoxo

5 comments:

  1. Tahniah! sy pun lulus..alhamdulillah..syukur sgt2

    ReplyDelete
  2. hai.. salam kenal..

    follower ke 44

    hai.. salam kenal

    647
    done follow.. jom follow blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

    klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. tenku butang: hehe..terima kasih. baru lulus jer...

    ReplyDelete