17 February 2009

261 Hari Aku Bersama Si Dia...


Tiga tahun lepas, pada tarikh 16 Februari adalah detik bersejarah teman dan suami berkenalan.

Teman kenal 'awak' (panggilan mula2 pd suami) time function KTMB di KL Sentral. Hari tu adalah hari kedua teman praktikal di sebuah syarikat akhbar di Bangsar dan kebetulan awak kena cover funtion tu juga.

Segalanya bermula dengan agak pantas, perkenalan dengan seorang yang riak mukanya ketika itu agak sombong dan membosankan akhirnya bertukar lebih ramah apabila diketahui rumah sewa teman dan dia hanya dipisahkan beberapa blok di Wangsa Maju. La...

Dengan niat untuk menimba pengalaman dari 'senior' orang surat kabor pada awalnya, bertukar menjadi peneman makan malam time member2 rumah teman pegi dating. Macam teruk je bunyinye kan. Tapi...jarang sekali dia menolak tu...hehe...baiknya.

Hari demi hari...akhirnya kami telah berjaya meng'upgrade' hubungan dari kawan biasa - teman tapi mesra kepada ikatan pertunangan 25/11/2007. Satu stage baru yang perlu dilalui dalam proses untuk lebih mendasari hati & perasaan masing2.

16/2/2008 - Teman ambil cuti 3 hari dan turun ke KL untuk kursus perkahwinan di Zura's Akademik bersama si dia. Kami berkesempatan sambut couple anniversary di Nando's Mid Valley (sumpah tak nak pegi lagi coz tak kena dgn selera teman) sblm masuk berkursus.

Hadiah teman pada si dia sebuah teddy bear warna biru sebagai pengganti diri. (terkejut member). Teman pula dihadiahkan sepasang persalinan yang teman pilih sendiri di MV. Kira balas membalas la ni ye.

Hari ini...16/2/2009 - Awal pagi lagi teman dah ucapkan "Hepi Couple Anniversary, B.." lantas teman kucup pipinya yang tembam tu. B tersenyum lantas membalas ciuman teman sambil mendakap lama....Tapi, tak naklah lebih2 coz B tak mandi lagi. hehe....

Sepanjang hari yang penuh romantis....Couple Anniversary kami disambut bila teman dan hubby (yang off hari tu) dapat meluang masa bersama-sama menonton budak botak Upin & Ipin di TGV Kinta City, luncheon di Pizza Hut dan survey barang keperluan baby pertama kami kelak.

Walaupun perut teman dah maju ke depan, tapi teman rasa muda remaja cam awal2 zaman bercinta dulu. ahaks....bahagia je rase bila B pegang tangan teman dan layan teman dengan penuh kasih sayang. Kalau lah boleh direplay semula saat tu....indahnya dunia.

Tidak berhenti di situ, dengan mood yang agak baik, teman menyediakan makan malam special untuk kami berdua iaitu 'Mee Kung Fu', special sebab resepi baru dan tak pernah teman try. hehe2...nasib baik jadi. Tidak ketinggalan, kerajinan yang begitu tinggi membuatkan teman sempat membuat kek batik sebelumnya (Tq kepada Mat Gebu dari blog dapur tanpa sempadan).

Apapun, terima kasih pada B kerana menerima Sayang seadanya...walaupun serba kekurangan tapi teman rasa B adalah pelengkap kepada kekurangan yang ada. Terima kasih atas segala kasih sayang dan kecintaan yang diberikan. Semoga kita kekal menjadi pasangan bahagia dunia dan akhirat. Amin...

(ada pix romantika d taman tapi nantilah teman tempek, connection broadband x brapa bgs)

No comments:

Post a Comment