18 April 2011

Ibu Khalish - Calon MasterChef Malaysia??

ni calon junior masterchef malaysia

Saya adalah peminat setia rancangan realiti masakan luar negara.

MasterChef, Top Chef, Junior MasterChef, DC Cupcake, Unlimited Cake Off semua saya tengok.

Kalau tanya saya pandai masak, idak le...takat boleh masak-dimakan- dan kadang kala tak berapa nak jadi, tu tolak tepi.

Walaupun begitu saya tetap suka makan dan mencuba menu masakan baru. Saya lagi suka kalau masakan saya tu menjadi, sedap dan ada orang makan dengan penuh nafsu dan minta buat lagi!!

Suami suruh saya cuba masuk,tapi saya segan sebab saya ni amatur tahap paling rendah sekali. Kalau nak masak gulai misalnya, kadang-kadang saya masih rujuk resepi kalau-kalau tertinggal bahan.

Buatnya saya terpilih, kena la pulak ujian tekanan teka nama ikan, lagi la haru dibuatnya. Suami lebih kenal jenis ikan apa sebab dia yang pergi pasar tiap-tiap minggu. Zaman bujang lak, ayah dan mak yang pergi pasar beli ikan. Saya?? Kenal la juga. Tapi konpius antara ikan merah dan ikan kerisi. Tapi paling tak konpius ikan sardin dalam tin. hehehe...

Borang uji bakat online tamat harini. Walaubagaimanapun, boleh datang ujibakat bermula 23 April ini di lima lokasi berasingan. Korang klik sini untuk maklumat lanjut.

Tak sabar nak tengok versi Masterchef versi Malaysia. Harap-harap setanding dengan versi asal. Saya bercadang nak join musim ketiga atau keempat nanti. Mesti time tu saya dah pro. Harap-haraplah...

No comments:

Post a Comment