04 September 2010

Iftar UTP @ Casuarina & Cerita Duit Raya Khalish


Salam semua,

Mak Yong kembali dalam mod berblog. Rabu lepas kami menerima jemputan berbuka puasa anjuran UTP bersama media. Sebelum pergi, awal-awal lagi OS dah pesan pada Khalish supaya jaga kelakuan - senang cerita jadi budak paling baik dalam majlis.

Kami sampai awal di Hotel Causarina, Ipoh. Macam biasa, Khalish dah mulakan sesi melawat kawasan. Habis satu dewan ditawafnya. Selepas berbuka dan solat maghrib, ada ucapan dari pengarah UTP bergelar Datuk (tak ingat lak namanya, tapi yang pasti dia orang senegeri dengan saya). hehehe...


Lepas tu, pihak UTP bermurah hati memberi duit raya pada anak-anak staf media dan staf UTP sendiri. Khalish adalah orang terakhir, di mana saya terpaksa membawanya naik ke pentas untuk menerima sampul hijau. OS masa tu jadi tukang amik gambar. Awalnya, dia agak takut-takut dan blurr asal ada orang hulur sampul hijau pada dia, namun akhirnya dia ambil dan Datuk tu terus dukung Khalish.

Eheh...time tu dah la ramai tukang amik gambar kat bawah tu, da macam selebriti tumpangan lak anak saya tu. Ahaks...bukan giler glemer ye, sipi-sipi je. hehehe...


Lepas sesi bergambar beramai-ramai, di mana pengakhirannya Khalish didukung sekali lagi oleh Datuk tu, saya menyuruh OS ambil Khalish kerana tangan si kecik saya tu asyik bermain-main di misai Datuk tu. (adeh....anak sapa la ni...). Yang tak tahan, dia tak nak bila OS hulurkan tangan nak ambil dia. Fuh...berpeluh sejuk kami dibuatnya. Tapi, mujurlah Datuk tu cool je melayan keletah Khalish.


Kami beranggapan Khalish mungkin merindui datuk PJ nya kerana kebetulan wajah Datuk berkenaan ada iras-iras muka bapa mentua saya tu (esp tang misai). Tak lama pas tu ada pengumuman dari hos yang memberitahu mereka sekali lagi nak bagi duit raya pada kanak-kanak yang hadir.

Apalagi, bersorak sakan la bebudak ni sambil beratur ke pentas nak dapat 2nd round duit raya. Sedikit rasa bersalah ditambah rasa lucu apabila melihat Datuk memberi duit raya sambil mendukung Khalish. Alahai....ni dah terlebih sudah. Khalish, Khalish...macam majlis sendiri la pulak ye. Hehehe...janji dia tak takut dengan orang dan tak nangis nak balik udah.

Selamat...

No comments:

Post a Comment