15 August 2011

Mainan Si Bijak

Berkat kesabaran mengumpul penutup tin susu Khalish selama beberapa bulan, akhirnya hadiah penebusan yang dihajati berjaya ditebus.

Asalnya kami mahu memesan menerusi pos, tapi dek kerana kurang kesabaran ibunya Khalish untuk menanti ketibaan hadiah yang memakan masa 5-6 minggu, kami terus pergi sendiri ke pejabatnya di Menara Lien Hoe 8, Persiaran Tropicana, Petaling Jaya.

Berpusing-pusing jugalah kami cari menara ni. Siap jumpa Ikea, tapi saya sabar je walaupun hati meronta-ronta nak menyinggah. Akhirnya selepas sejam, barulah kami berjaya sampai ke destinasi yang dicari. Syabas kepada En Bapak yang sabar memandu di waktu sesak.
Pejabat mereka di tingkat 15. Khalish asyik sebut susu...susu bila nampak logo susunya yang paling mahal di pasaran itu (*pengsan). Lepas beberapa minit staf berkenaan mengisi borang berkaitan akhirnya hadiah yang diangan-angan berjaya diperoleh.

Banyak pilihan mainan yang mampu membina keupayaan berfikir si kecil tapi akhirnya set blok binaan berbentuk rumah menjadi pilihan. Selain meningkatkan daya kreativiti anak, ia juga membantu pergerakan motor halus dalam meningkatkan keupayaan membina koordinasi di antara mata dan tangan.

Pilihan juga dibuat dengan harapan menggunung agar anakanda bakal menjadi seorang arkitek pada masa hadapan. :). Mainan sudah mula dibuka, namun Khalish dan Ilhan lebih gemar 'menerbangkannya' ke sana, sini, sinun walaupun saya dah tunjukkan cara membinanya. Selepas beberapa hari, saya ambil keputusan menyimpannya dalam kotak di stor.

Anak-anak, mainan ni ada 55 blok saja, jika hilang satu tiang, confirm tak jadi rumah seperti dalam gambar tu.

Agak-agak dah mampu mereka letak dengan baik, baru ibu akan keluarkan. Praktis dulu dengan lego yer. Hehe...


No comments:

Post a Comment